آمازون در حال آزمایش پرداخت های غذا در هند است

آمازون هند پس از تعطیلی کسب و کار تحویل غذا در سال گذشته، اکنون در حال آزمایش پرداخت های غذاخوری است. این شرکت شروع به معرفی محدود پرداخت قبض در رستوران ها با استفاده از Amazon Pay کرده است.

این مرکز در حال حاضر در مناطق منتخب بنگالورو با مجموعه محدودی از رستوران ها فعال است. کاربران می توانند به Amazon Pay > غذاخوری در برنامه آمازون برای پرداخت با استفاده از کارت‌های اعتباری/دبیت، بانکداری خالص، UPI یا Amazon Pay Later. در حال حاضر، آمازون هند تخفیف هایی را در پرداخت قبض تقریباً در تمام رستوران های فهرست شده ارائه می دهد.

اعتبار تصویر: آمازون

مشخص نیست که آیا گروه تجارت الکترونیک در حال آزمایش این موضوع در شهر دیگری است یا خیر. سخنگوی آمازون هند به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اعتبار تصویر: آمازون

شرکت‌های بزرگ تحویل غذا، Zomato و Swiggy، هر دو پرداخت‌ها و تخفیف‌هایی را در رستوران ارائه می‌دهند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. در اوایل این ماه، Zomato سرویس UPI خود را با همکاری بانک ICICI برای پرداخت سریع‌تر و پرداخت قبض راه‌اندازی کرد.

انجمن ملی رستوران‌های هند، کنسرسیومی در بخش مهمان‌نوازی، سال گذشته در توصیه‌ای به اعضای خود نسبت به خوردن محصولات پرداختی از سوی شرکت‌های تحویل غذا هشدار داد.

آزمایش جدید آمازون تلاش دیگری برای یافتن راه هایی برای جذب مشتریان در هند است. بر اساس گزارشی از شرکت سرمایه گذاری Sanford C. Bernstein، این کشور در هند با چالش هایی مواجه است و تلاش کرده است تا به شهرهای کوچکتر در کشور نفوذ کند. غول تجارت الکترونیک اصرار دارد که 85 درصد از مشتریانش از شهرها/شهرک های سطح 2/3 هستند.

گزارش Bernstein همچنین اشاره کرد که این شرکت با یک محیط نظارتی سخت مواجه است و در نتیجه از Flipkart تحت حمایت Walmart عقب مانده است. شایان ذکر است، آمازون برای اولین بار از سال 2014 از نتایج سه ماهه اول 2023، نام هند را حذف کرد.

در اوایل سال جاری، آمازون به شبکه باز برای تجارت دیجیتال، ابتکاری که توسط وزارت تجارت الکترونیک هند راه‌اندازی شده بود، با ظرفیت محدود برای ایجاد یک شبکه «متقابل» برای فروشندگان پیوست. هدف ONCD این است که به خرده فروشان اجازه دهد به یک شبکه دیجیتالی بپیوندند که به بازارهای مرکزی مانند آمازون و Flipkart متکی نیست.