آمازون بی سر و صدا موتور کشف محتوای صوتی Snackable AI را به دست آورد تا پروژه های پادکست خود را تقویت کند

همانطور که برای اولین بار توسط نیویورک پست گزارش شد، آمازون در دسامبر گذشته بی سر و صدا موتور کشف محتوای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی Snackable AI را برای تقویت ویژگی های پادکست خود خریداری کرد. غول فناوری روز جمعه در ایمیلی به TechCrunch گفت که تیم هوش مصنوعی Snackable به آمازون موزیک پیوست تا روی پروژه های پادکست موجود کار کند. شرایط مالی این معامله فاش نشده است.

بر اساس پروفایل لینکدین، ماری جولر، بنیانگذار و مدیر عامل Snackable AI، اکنون یکی از رهبران محصولات هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در آمازون موزیک است. نمایه او اشاره می کند که او “تیمی از مهندسان، دانشمندان کاربردی و زبان شناسان محاسباتی را برای ساخت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی برای مشتریان پادکست موسیقی آمازون رهبری می کند.”

Snackable AI که در سال 2018 تأسیس شد، در استفاده از هوش مصنوعی برای افزودن ساختار و ابرداده به ویدیو و صدا به راحتی با فصل‌ها، نکات برجسته و موارد دیگر توسط هوش مصنوعی تخصص داشت. فن آوری این شرکت یک نمای “در یک نگاه” برای سریع و کارآمد کردن محتوای مصرفی ارائه می دهد.

پروفایل لینکدین Joller می گوید که هوش مصنوعی Snackable به آمازون پیوست تا «به نوآوری و کشف تجربیات جدید از طرف مشتریان آمازون پادکست موسیقی ادامه دهد». بر اساس گزارش Crunchbase، هوش مصنوعی Snackable قبل از خرید توسط آمازون، 3.1 میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

آمازون در سال 2020 پادکست‌ها را به پلتفرم موسیقی خود اضافه کرد و از آن زمان در حال ساخت این پیشنهاد و افزودن ویژگی‌های جدید، مانند رونوشت‌های همگام‌سازی شده است. نوامبر گذشته، این شرکت اکثر پادکست‌های برتر سرویس خود را بدون تبلیغات برای اعضای Prime در دسترس قرار داد. اپلیکیشن آمازون موزیک همچنین به‌روزرسانی شد تا شامل ویژگی جدید «پیش‌نمایش پادکست» شود که به مشتریان اجازه می‌دهد به کلیپ‌های کوتاه گوش دهند تا بتوانند پادکست‌های جدیدی را که ممکن است دوست دارند، پیدا کنند.

در همان زمان، آمازون شروع به ارائه یک کاتالوگ کامل موسیقی با 100 میلیون آهنگ به مشترکین Prime کرد، به جای انتخاب محدودتر قبلی فقط 2 میلیون آهنگ. این حرکت به عنوان راهی برای آمازون موزیک در نظر گرفته شد تا برخی از مشترکین را از سرویس‌های موسیقی دیگر مانند Apple Music یا Spotify دور کند.

این غول فناوری خرید را در زمانی تعطیل کرد که شرکت‌های بزرگ، از جمله مایکروسافت و گوگل، پس از راه‌اندازی و محبوبیت ChatGPT OpenAI، در حال رقابت برای پیاده‌سازی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در محصولات بودند.

آمازون در میان بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر بود که در آخرین تماس سه ماهه خود در ماه گذشته، پتانسیل هوش مصنوعی را تبلیغ کرد. اندی جاسی، مدیرعامل آمازون طی تماسی با سرمایه گذاران فاش کرد که این شرکت در حال ساخت یک مدل زبان بزرگ (LLM) “تعمیم یافته و توانمندتر” برای تقویت الکسا است.