آلوم‌های Revolut میلیون‌ها دلار برای Vault، استارت‌آپی که خدمات بانکی را به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​کانادایی ارائه می‌کند، جمع‌آوری می‌کند.

طاقیک پلت فرم بانکداری آنلاین که به مشاغل کوچک تا متوسط ​​(SMB) در کانادا خدمت می کند، پس از جمع آوری 3.7 میلیون دلار سرمایه اولیه، امروز برای عموم راه اندازی شد.

Vault مستقر در انتاریو در اواخر سال 2021 توسط سعود عزیز و احمد شفیق (که قبلاً در یکشنبه، Revolut و Koho کار می‌کردند) تأسیس شد، می‌گوید ماموریت آن «انقلابی کردن» تجربه بانکی برای کارآفرینان و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​کانادایی با دادن مکانی به آن‌ها است. برای مدیریت کارآمدتر و موثرتر پول خود در عین صرفه جویی در هزینه های پرهزینه بانکی.

Vault توانایی ثبت نام مشتریان – در این مورد کارآفرینان و صاحبان مشاغل – “سریع” یا در کمتر از پنج دقیقه را تبلیغ می کند.

شفیق به TechCrunch گفت در حالی که استارت آپ هایی که خدمات بانکی را به SMB ها ارائه می دهند در ایالات متحده فراوان است، اما در کانادا بسیار کمتر رایج هستند. والدین او و عزیز صاحبان مشاغل کوچک بودند، بنابراین این زوج به طور مستقیم متوجه چالش هایی بودند که در مدیریت امور مالی خود با آن مواجه بودند.

وی افزود: «در کانادا، پنج بانک بزرگ وجود دارد، بنابراین بسیاری از صاحبان مشاغل باید با فرآیندهای قدیمی مانند مراجعه به شعبه برای انجام حواله 50000 دلاری و همچنین پرداخت هزینه های گزاف دست و پنجه نرم کنند. «آنچه شما در طرف ایالات متحده با مرکوری، برکس و رمپ دارید – اینجا وجود ندارد. مردم عادت دارند به شعبه مراجعه کنند و فقط برای رسیدگی به امور بانکی روزانه با مدیر شعبه تماس بگیرند.»

شفیق تصدیق می کند که محصولاتی برای موارد استفاده خاص وجود دارد. به عنوان مثال، کانادایی ها برای انتقال وجه به TransferWise یا اگر می خواهند کارت اعتباری یا وام بگیرند، به اتحادیه های اعتباری دسترسی دارند. اما برای بانکداری به طور کلی، گزینه ها محدود است.

شفیق گفت: «فقط یک هفته و نیم طول کشید تا حساب تجاری خود را باز کنیم. در کانادا، ما احتمالاً سه تا پنج سال عقب هستیم.»

مشتریان Vault، ادعاهای استارتاپ، هیچ هزینه ماهانه یا سالانه ای پرداخت نمی کنند و مجبور نیستند حداقل موجودی را داشته باشند. ویژگی ها عبارتند از توانایی داشتن حساب های محلی به CAD، USD، GBP و EUR برای نگهداری، ارسال و دریافت وجوه. صرافی بلادرنگ ارز که ادعا می کند «10 برابر ارزان تر» از بانک های بزرگ است. یک کارت چند ارزی Mastercard شرکتی با 1٪ بازگشت نقدی؛ مدیریت هزینه برای کارکنان؛ نقل و انتقالات بانکی داخلی و بین المللی رایگان به 180 کشور و ادغام حسابداری “برای خودکارسازی حسابداری”.

Vault همچنین توانایی خرید محصولات سرمایه گذاری، از جمله GIC (گواهی سرمایه گذاری تضمین شده) را اعلام کرد که می گوید تا 5.00 درصد سود خواهد داشت. هدف آن این است که عرضه های خود را گسترش دهد تا در اواخر امسال شامل وام، محصولات پس انداز، اتوماسیون پرداخت و محصولات پیچیده تر FX شود.

Gradient Ventures و Fin Capital با مشارکت 3.7 میلیون دلار افزایش اولیه Vault، که سال گذشته بسته شد و شامل مشارکت The Fintech Fund، Exponent Capital و Thirdbase Capital بود، همکاری کردند. سرمایه گذاران فرشته در این شرکت شامل بنیانگذاران و مدیران شرکت هایی مانند PayPal، Google Pay، Affirm، BNY Mellon، Airbnb، Coinbase، Revolut و Robinhood هستند.

Vault می گوید که با موسسات مالی تحت نظارت شریک است و مشتریانش می توانند از طریق صفحه حساب خود ببینند کدام موسسه مالی وجوه آنها را نگه می دارد. کارت مسترکارت آن توسط Peoples Trust Company صادر می شود.

ایجاد زیرساخت از پایه

شفیق گفت که Vault سال اول خود را صرف ایجاد زیرساخت برای انتقال کارت و محصولات حساب در خانه کرد.

زیرساخت های فین تک اساساً در اینجا وجود ندارد [in Canada]او به TechCrunch گفت. ما محصولی نداریم که روی آن بسازیم. شما باید زیرساخت‌های داخلی را ایجاد کنید، با شرکای بانکی تلاش کنید تا برنامه‌های انطباق را ارائه دهید و از ابتدا راه‌اندازی کنید.»

شفیق گفت که Vault تمام صنایع را هدف قرار می دهد و در ابتدا آزمایشی را با حدود 25 شرکت انجام داد. او گفت که اکنون این استارت‌آپ در حال رشد به ۱۰۰ در ماه است. او گفت که شرکت‌هایی از دو کارمند تا 100 نفر کاربر هستند، او گفت که نقطه شیرین شرکت تا کنون در “میزان کارمند تا 100” بوده است.

بنیانگذاران Vault احمد شفیق و سعود عزیز. اعتبار تصویر: طاق

وقتی صحبت از درآمد به میان می‌آید، Vault می‌گوید که از کارمزد مبادله و تراکنش درآمد کسب می‌کند.

“ماشفیق گفت: صادقانه از اینکه از دروازه بیرون بیایم با محصولی که از روز اول آماده جایگزینی کل پشته شما باشد، به جای اینکه فقط یک محصول را ارائه دهید و در طول زمان بسازید، هیجان زده هستم. استقبال شرکت‌های کانادایی عالی بوده است، جایی که آنها یا از ما به عنوان حساب اصلی استفاده می‌کنند یا حداقل ما را برای یک حساب عمودی امتحان می‌کنند.»

زک براتون گلنون، ​​موسس و شریک عمومی Gradient Ventures، معتقد است که کانادا “بازاری با خدمات مالی و نیازهای فناوری منحصر به فرد است.”

او از طریق ایمیل نوشت: «این کشور دارای حجم بالایی از تراکنش‌های فرامرزی، تعداد زیادی پایگاه کارکنان چندملیتی و پراکنده است و مرکز رو به رشدی برای نوآوری است».

با وجود این فرصت، براتون گلنون همچنین خاطرنشان می کند که خدمات مالی کانادا در پذیرش فناوری های جدید در مقایسه با بازارهای بزرگتر مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا کند بوده است.

«بیشتر کسب‌وکارها به بانک‌های سنتی یا چند راه‌حل تخصصی فین‌تک متکی هستند. پلت فرم Vault می تواند جایگزین کل پشته مالی یک کسب و کار شود. یکی از ویژگی های برجسته Vault عملکرد چند ارزی آن است. این به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد بدون نگرانی در مورد نرخ ارزهای خارجی یا هزینه‌های انتقال بیش از حد، پرداخت‌ها را با ارزهای مختلف انجام دهند و دریافت کنند.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ ثبت نام اینجا.

یک نکته خبری یا اطلاعات داخلی در مورد موضوعی که به آن پرداختیم دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می توانید با من در [email protected] تماس بگیرید. یا می توانید برای ما یادداشتی را در [email protected] ارسال کنید. خوشحالم که به درخواست های ناشناس احترام می گذاریم.