آستین راسل جوانترین میلیاردر خودساخته در سال 2021 شد. اکنون او مالک فوربس است

آستین راسل کاملاً در حال دویدن است.

بنیانگذار و مدیرعامل Luminar Technologies 28 ساله که فناوری‌های لیدار و ادراک ماشینی مبتنی بر بینایی را برای خودروهای خودران توسعه می‌دهد، اوایل امروز به وال استریت ژورنال گفت که در حال خرید 82 درصد از سهام هلدینگ جهانی رسانه فوربس است. در معامله ای که ارزش شرکت را نزدیک به 800 میلیون دلار می کند.

طبق گزارش WSJ، سهام راسل شامل بخش باقی مانده از شرکت متعلق به خانواده همنام آن است که در سال 2014 95 درصد از شرکت را به گروه سرمایه‌گذار هنگ‌کنگ Integrated Whale Media فروخت. اساساً از همان لحظه در حال فروش بود. که فوربس مجبور شد در ژوئن گذشته ادغام خود را با یک شرکت خرید ویژه لغو کند، پس از آن که بازار تیره شد و سرمایه گذاران اشتهای خود را برای SPAC از دست دادند.

Luminar خود زمان بندی بهتری داشت. از طریق ادغام SPAC در سال 2021، زمانی که سرمایه‌گذاران خرده‌فروش هنوز برای سهام شرکت‌های فناوری تحرک فریاد می‌زدند، عمومی شد. در زمانی که فوربس برنامه های خود را برای تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام لغو کرد، تقریباً هر SPAC تحرکی زیر قیمت پیشنهادی خود معامله می شد.

Luminar از رکود گسترده تر مصون نمانده است. ارزش آن در زمان ورود به وال استریت 3.4 میلیارد دلار بود، ارزش بازار آن اکنون تقریباً 2 میلیارد دلار است.

اگرچه سرمایه‌گذاران خرد ممکن است چندان از این عملکرد خوشحال نباشند، راسل سال گذشته به ژورنال تجاری Silicon Valley گفت که از مانور SPAC پشیمان نیست، با توجه به سرمایه‌ای که Luminar از طریق این فرآیند تضمین کرده است و این واقعیت که سرمایه‌گذاران خصوصی بازار شروع به جذب کردند. سال گذشته دسته چک خود را بستند.

سرمایه‌گذاران Luminar همچنین ممکن است این نگرانی را پیدا کنند که مدیر عامل آن، که توسط خود فوربس در سال 2021 به عنوان جوان‌ترین میلیاردر خودساخته جهان توصیف شد، ممکن است به زودی بخشی از توجه خود را به جای دیگری معطوف کند، حتی در حالی که اداره بیش از یک شرکت مد شده است. به طور همزمان (الون ماسک، جک دورسی) و همچنین میلیاردر شدن با یک شرکت رسانه ای (جف بزوس، لورن پاول جابز، پاتریک سون-شیونگ، مارک بنیوف).

لومینار فقط سه روز پیش زیان های خود را کمی بیشتر از حد انتظار گزارش کرد.

برخی ممکن است خرد خرید یک شرکت رسانه‌ای سنتی را نیز زیر سوال ببرند، در حالی که بسیاری از آنها در حال مبارزه برای مرتبط ماندن در میان چشم‌انداز انحصاری رسانه‌ها هستند، همراه با بودجه‌های تبلیغاتی که به شدت توسط عقب نشینی سریع تبلیغ‌کنندگان آسیب دیده است.

پس از آن، راسل از سال 2012، زمانی که با کمک 100000 دلار کمک مالی از سوی سرمایه گذار مشهور پیتر تیل، استنفورد را برای راه اندازی شرکت ترک کرد، روی Luminar متمرکز شد. (برنامه کمک هزینه تحصیلی Thiel، که در سال 2011 تأسیس شد، همچنان 100000 دلار به دانش آموزانی می دهد که مشتاق هستند به جای “نشستن در کلاس درس” دو سال را برای ایده خود صرف کنند.)

اگرچه او از ثمرات کار خود لذت برده است – او در سال 2021 یک اسپرد 83 میلیون دلاری در لس آنجلس خریداری کرد که از آن زمان در نمایش موفق “جانشینی” به نمایش درآمد، همچنین گزارش شده است که او 10.6 میلیون دلار دیگر را نیز برای یک عمارت 13000 فوت مربعی در زمستان پرداخت کرده است. پارک، فلوریدا، در نزدیکی دفتر مرکزی لومینار در اورلاندو – پس از گذراندن تمام دوران حرفه‌ای خود بر روی لومینار، می‌توانست به دنبال تحریک بیرونی باشد.

همانطور که پل گراهام، Y Combinator زمانی گفت، با ابراز بیزاری از تامین مالی بنیانگذارانی که به خصوص جوان هستند، گاهی اوقات بدتر چیزی که می تواند اتفاق بیفتد این است که شما موفق شوید. “[I]اگر یک استارت‌آپ موفق راه اندازی کنید، مثلاً روزهای شلوغ و بی خیال زندگی شما به پایان رسیده است. شما برای آن شرکت کار می کنید.»

TechCrunch کمی پیش با راسل تماس گرفت. امیدواریم به زودی بینش بیشتری در مورد این حرکت برای شما داشته باشیم.