آزمایشگاه های Utopia در حال ایجاد یک سیستم عامل برای DAO ها – TechCrunch است

در حال حاضر سازمانهای مستقل غیر متمرکز یا DAOs مورد توجه هستند. ما شاهد رشد انفجاری در این بخش هستیم زیرا مردم در حال آزمایش شرکت هایی هستند که بر روی توکن ها و قراردادهای هوشمند کار می کنند. و در جایی که انواع جدید سازمان ها شکوفا می شوند ، نیاز به زیرساخت نیز وجود دارد.

Utopia Labs تیمی از چهار بنیانگذار است که طی چند ماه گذشته در Discord و Twitter با یکدیگر ملاقات کرده اند-داستانی که در فضای وب 3 که همه چیز در حال حرکت فوق العاده سریع است ، به طور فزاینده ای آشنا می شود.

مدیرعامل کایتو کانینگهام اخیراً در شرکت رمزنگاری M31 کار کرده است و در برنامه On Deck Catalyst قرار دارد. بنیانگذاران آرمان شهر پریس آدده یبسی، الکساندر وو و جیسون چونگ همچنین پراکندگی برنامه های سازنده فناوری را از کارآموزی فیس بوک گرفته تا LunchClub تا مایکروسافت برگزار کرده اند. با این حال ، علاقه جمعی به DAO ها چیزی بود که آنها را گرد هم آورد تا شروع به چت و در نهایت ساختن فضا کنند.

اگر شما با وقوع انفجار DAO آشنایی ندارید ، آنچه ما می بینیم این است که جوامع در اطراف این نظریه گرد هم می آیند که در گذشته ممکن است به ساختار LLC یا C-corp احتیاج داشته باشد تا در عوض به راه حل های بلاک چین روی بیاورد. اساساً ساختار شرکت به جای ساختارهای قانونی قدیمی با یک قرارداد هوشمند اداره می شود. برخی از برآوردهای فعلی ارزش تحت نظارت DAO را تعیین می کند خزانه بیش از 6 میلیارد دلار، در مقایسه با 1 میلیارد دلار در اوایل سال جاری.

اگر منحنی را ترسیم کنید ، خواهید دید که پتانسیل رشد بسیار زیاد است. و با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق DAO ها در مقیاس جهانی در سراسر مرزهای بین المللی فعالیت می کنند ، نیاز زیادی به ایجاد زیرساخت هایی وجود دارد که در آنجا قرارداد پایان یابد ، یعنی در زمینه هایی مانند حقوق و دستمزد ، هزینه ها ، توزیع نماد و مدیریت منابع انسانی.

آزمایشگاه های Utopia مجموعه ای از ابزارهای زیرساختی برای DAO ها را ایجاد می کند و آنها با بیت پرداخت شروع می کنند. آنها 1.5 میلیون دلار از گروهی از سرمایه گذاران برای شروع به کار یک سرمایه گذار جمع آوری کرده اند مهندس فول پشته و مهندس جلوییبه

این دور توسط Kindred Ventures هدایت شد که در سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است پلتفرم هایی مانند زورا و بیتسکی سایر سرمایه گذاران شرکت کننده عبارتند از Syndica DAO ، 4th Revolution Capital Ascend Venture Capital و فرشتگانی مانند Trevor McFedries در Brud ، Alex Zhang at Friends With Benefits (دیگر DAO اصلی) ، Tyson Battistella از Zora ، Anirudh Pai در On Deck ، Colin Goltra در Binance ، Gabby دیزون از YGG ، جیسون چوی از Spartan Fund ، جف واینستین از استریپ ، جنید حسن و چند نفر دیگر.

اگر همه اینها به نظر می رسد خونریزی فوق العاده ای دارد ، اینطور است. این تیم به معنای واقعی کلمه شرکت را در ماه سپتامبر تأسیس کرد – بله ، ماهی که در حال حاضر در پایان آن هستیم. آنها این فرصت را پیدا کردند که در این فضا که به فضای web3 نیرو بخشیده و کبوتر در آن ایجاد شده است ، ایجاد شوند.

بسیاری از DAO ها به نشانه های خود به اعضا پرداخت می کنند و سهام خود را افزایش می دهند تا فرصتی برای پاداش بیشتر در خط پایین یا نقدینگی فوری به اعضا ارائه دهند. آرمان شهر درست در بالای Gnosis SAFE ، هسته اصلی اکثر DAO ها ، در حال ساخت است. محصول V1 بر پرداخت اعضا و گردش کار فاکتور متمرکز است.

اکثریت قریب به اتفاق DAO ها توزیع توکن و پرداخت ها را بر اساس تخلیه خام داده ها انجام می دهند. به قول معروف ، جایی که CSV می بینید ، یک فرصت تجاری وجود دارد.

تیم می گوید که آنها فاکتورها و گردش کار بازپرداخت را ایجاد کرده اند تا DAO ها بتوانند فاکتورها و درخواست بازپرداخت را دریافت ، پرداخت و مدیریت کنند. آنها همچنین معاملات همه جانبه را ایجاد کرده اند تا DAO ها بتوانند پرداختهای دسته جمعی را در یک معامله در چندین نفر و سکه انجام دهند.

مورد بعدی تجزیه و تحلیل مالی و حسابداری است که برچسب ها و فراداده ها را به پرداخت ها وصل می کند تا از حسابداری دستی از طریق کمپرسی Etherscan جلوگیری شود.

نقشه راه آینده نگر شامل خدمات سنتی ارز فیات ، DAO های متقابل زنجیره ای ، گردش کار در دنیای واقعی و مشارکت های اکوسیستم DAO است.

دنیای DAO ها در حال حاضر در آتش است ، با ده ها سازمان زنده که دارای شتاب قابل توجهی هستند – اما تقریباً زیرساخت کافی برای کارآیی واقعی آنها وجود ندارد. این چشم انداز واقعاً جالب و متنوعی است که از زمان نزدیک شدن DAO به اتریوم در سال 2016 راه زیادی را طی کرده است. DAO های امروزی بیشتر در مقیاس شرکت هستند تا مقیاس شبکه ، اما سریعتر حرکت می کنند و چیزهای خنک تری نسبت به ظروف برای پول ایجاد می کنند.

می گوید: “حقوق و دستمزد زنجیره ای DAO ها را بومی رمزنگاری می کند.” کوپر ترلی، یکی از بنیانگذاران FWB و DAO explorer تمام وقت. “در دنیایی که دهها عضو از هر گوشه ای از جهان در حال مشارکت هستند ، خودکارسازی حقوق ، مشوق ها و پاداش ها تنها راهی است که DAO ها می توانند افزایش دهند.”

علاوه بر آنچه Utopia Labs انجام می دهد ، Multisafe ، Commonwealth ، Parcel و Colony همه نامهایی هستند که باید در فضای زیرساخت DAO تماشا کنید.