آزمایشگاه های Mobius 6 میلیون دلار برای کمک به بخش های بیشتر در استفاده از بینایی رایانه – TechCrunch دریافت کرده است

آزمایشگاه های موبیوس مستقر در برلین مبلغ 5.2 میلیون یورو (6.1 میلیون دلار) به دلیل افزایش تقاضا برای پلت فرم آموزش بینایی رایانه ای خود بسته است. سرمایه گذاری سری A توسط Ventech VC ، همراه با Atlantic Labs ، APEX Ventures ، Space Capital ، Lunar Ventures و برخی دیگر از سرمایه گذاران فرشته هدایت می شود.

این استارت آپ SDK ارائه می دهد که به کاربر اجازه می دهد مدلهای بینایی رایانه ای سفارشی ایجاد کند که با کمی از داده های آموزشی خود تغذیه می شود-به عنوان جایگزینی برای ابزارهای خارج از قفسه که ممکن است ویژگی مورد نیاز برای یک مورد خاص را نداشته باشند.

همچنین تمرکز “بدون کد” را نشان می دهد و می گوید فناوری آن با در نظر گرفتن یک کاربر غیر فنی طراحی شده است.

از آنجا که یک SDK است ، پلت فرم آزمایشگاه Mobius همچنین می تواند بر روی پیش فرض و/یا بر روی دستگاه مستقر شود – به جای اینکه مشتری برای استفاده از ابزار ابزار هوش مصنوعی به سرویس ابری متصل شود.

ادعا می کند: “رابط کاربری آموزشی سفارشی ما بسیار ساده است و نیازی به دانش فنی قبلی در هر سطحی ندارد.” اپو شجی ، مدیرعامل و دانشمند ارشد.

“طی سالها ، روندی که ما مشاهده کرده ایم این است که اغلب افرادی که حداکثر ارزش را از هوش مصنوعی دریافت می کنند ، افراد غیر فنی هستند ، مانند مدیر محتوا در مطبوعات و آژانس های خلاق ، یا مدیر برنامه ها در بخش فضایی. هوش مصنوعی بدون کد ما به هرکسی اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی خود را بسازد ، بنابراین این کاربران را قادر می سازد تا بدون نیاز به انتظار کارشناسان هوش مصنوعی یا تیم های توسعه دهنده به آنها نزدیک شوند. “

آزمایشگاه های Mobius – که در سال 2018 تأسیس شد – اکنون 30 مشتری دارد که از ابزارهای خود برای طیف وسیعی از موارد استفاده می کنند.

موارد استفاده شامل cتصدیق ، توصیه ، پیش بینی ، کاهش هزینه های عملیاتی و/یا “به طور کلی اتصال کاربران و مخاطبان به محتوای بصری که بیشترین ارتباط را با نیازهای آنها دارد”. (مطبوعات و پخش و بخش عکاسی سهام به طور شگفت آوری تا به امروز تمرکز زیادی داشته است.)

اما معتقد است که ابزار گسترده تری برای فناوری آن وجود دارد و برای رشد آماده می شود.

این شرکت به مشاغل با اندازه های مختلف ، از استارتاپ ها تا SME ها می پردازد ، اما می گوید که عمدتا شرکت های جهانی را با چالش های عمده محتوا هدف قرار می دهد – از این رو تمرکز تاریخی آن بر بخش رسانه ها و موارد استفاده از ویدئو است.

با این حال ، این برنامه همچنین برنامه های کاربردی رصد زمین و زمین را مورد هدف قرار می دهد ، زیرا به دنبال گسترش پایگاه مشتری خود است.

حجم این استارتاپ 30 نفره در 18 ماه گذشته بیش از دو برابر شده است. با بودجه جدید ، در نظر دارد تا 12 ماه آینده تعداد سربازان خود را دو برابر کند ، زیرا به نظر می رسد ردپای جغرافیایی خود را گسترش دهد – با تمرکز بر اروپا و ایالات متحده.

رشد سالانه نیز 2 برابر بوده است ، اما معتقد است می تواند با استفاده از بخش های دیگر این میزان را افزایش دهد.

شاجی می گوید: “ما در حال کار با صنایع غنی از داده های بصری هستیم.” بخش زمین فضایی چیزی است که ما در حال حاضر روی آن تمرکز کرده ایم زیرا معتقدیم که حجم وسیعی از داده های بصری توسط آنها تولید می شود. با این حال ، این بایگانی های عظیم داده های پیکسل خام به تنهایی بی فایده است.

به عنوان مثال ، اگر می خواهیم نحوه گسترش جبهه رودخانه ها را ردیابی کنیم ، باید داده های ماهواره ها را جمع آوری کرده ، آنها را مرتب کرده و برچسب گذاری کنیم تا آنها را تجزیه و تحلیل کنیم. در حال حاضر این کار به صورت دستی انجام می شود. این فناوری که ما ایجاد می کنیم در یک SDK سبک قرار دارد و می تواند مستقیماً در این ماهواره ها مستقر شود تا داده های خام با الگوریتم های یادگیری ماشین شناسایی و سپس تجزیه و تحلیل شوند. ما در حال حاضر با شرکت های ماهواره ای در این بخش همکاری می کنیم. “

در زمینه رقابت ، اسامی شجی Clarifai و Google Cloud Vision به عنوان اصلی ترین رقبایی که در چشم انداز خود دارد.

“ما متوجه می شویم که اینها بازیگران بزرگی هستند اما در عین حال معتقدیم که ما چیزی منحصر به فرد برای ارائه داریم که این بازیکنان نمی توانند: برخلاف راه حل های خود ، کاربران پلت فرم ما می توانند خارج از حوزه دید رایانه باشند. وی با دموکراتیزه کردن آموزش مدلهای یادگیری ماشین فراتر از جمعیت فنی ، ما دید رایانه ای را برای هر کسی ، صرف نظر از عناوین شغلی ، در دسترس و قابل درک می کنیم. ”

“یکی دیگر از ارزشهای اصلی که ما را متمایز می کند نحوه برخورد با داده های مشتری است. راه حل های ما در قالب یک کیت توسعه نرم افزاری (SDK) ارائه می شود که به صورت کاملا محلی و بر روی سیستم های مشتریان اجرا می شود. هیچ داده ای هرگز برای ما ارسال نمی شود. وظیفه ما این است که افراد را قادر سازیم تا برنامه هایی بسازند و آنها را برای خودشان بسازند. “

استارتاپ های بینایی رایانه ای در سال های اخیر مورد توجه دائمی قرار گرفته اند و برخی از استارتاپ های قبلی که “چشم انداز رایانه ای را به عنوان یک سرویس” ارائه می دهند ، توسط شرکت های خدمات فناوری اطلاعات به منظور تقویت ارائه های موجود خود به دست آمده اند ، در حالی که غول های فناوری مانند آمازون و (گوگل) گوگل پیشنهاد خود را ارائه می دهند. همچنین دارای خدمات بینایی رایانه ای است.

ولی شجی پیشنهاد می کند که فناوری اکنون در مرحله متفاوتی از توسعه قرار دارد – و برای “پذیرش گسترده” آماده شده است.

او می گوید: “ما در مورد ارائه راه حل هایی صحبت می کنیم که به مشتریان امکان می دهد برنامه های کاربردی خود را بسازند.” “و آن [do that] با حریم خصوصی کامل داده ها ، جایی که راه حل های ما به طور پیش فرض اجرا می شوند و ما داده های مشتریان خود را نمی بینیم. در کنار آن سهولت استفاده از فناوری ما وجود دارد: این یک راه حل سبک وزن است که می تواند بر روی بسیاری از دستگاه های لبه مانند تلفن های هوشمند ، لپ تاپ و حتی ماهواره ها استفاده شود. ”

استفان وایریس ، شریک Ventech VC ، در مورد بودجه در بیانیه ای اظهار داشت: “Appu و تیم آزمایشگاه های Mobius یک پیشنهاد بی نظیر در فضای بینایی رایانه ایجاد کرده اند. چشم انداز فوق بشری با وجود دقت بسیار بالا با وجود آموزش بسیار محدود مورد نیاز برای تشخیص اجسام جدید با کارایی محاسباتی عالی ، بسیار نوآورانه است. ما معتقدیم صنایع از طریق هوش مصنوعی دگرگون می شوند و آزمایشگاه های Mobius ماشین های آموزشی مبتدی اروپایی است که باید ببیند. “