گزارش درآمد سه ماهه دیگر نشان می دهد که گوگل در میان برندگان در مورد تغییر چشم انداز همه گیر است. منطقی است که سرمایهگذاری آنها در تجارت الکترونیک و گزینههای تبلیغات چند کاناله همچنان سودمند باشد زیرا بسیاری از مردم هنوز برای شرکت در خرید حضوری، غذاخوری و غیره مردد هستند. این، بهعلاوه بسیاری از آنها به راحتی گزینههای تحویل، تحویل و سفارش آنلاین را ترجیح میدهند.
رشد 41 درصدی نسبت به سال گذشته بر اساس این گزارش، درآمد شرکت مادر گوگل، آلفابت، سالانه 41 درصد افزایش یافته است و درآمد تبلیغاتی 51.3 دلار از 65.1 میلیارد دلار بوده است. گوگل افزایش مستمر را به فشار بزرگ خود برای تجارت در سه ماهه سوم (و قبل از آن) در فراخوان درآمد نسبت داد. همراه با سرمایه گذاری در تجارت، گوگل گزینه های بیشتری را برای تبلیغ کنندگانی که شاهد بازگشت به خرید حضوری هستند، به خصوص با نزدیک شدن فصل تعطیلات، ارائه می دهد.
یوتیوب ستاره شکست است. جان گلندی برای The Drum گزارش داد: «درآمد تبلیغات یوتیوب به 7.2 میلیارد دلار رسید که به لطف پاسخ مستقیم و تبلیغات برند، 43 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشت. این نتیجه افزایش تبلیغات CTV (تلویزیون متصل) YouTube و محصول رقابتی Shorts است که با شرکت هایی مانند TikTok و Snap رقابت می کند. این افزایش یک معامله بزرگ است زیرا شفافیت ردیابی برنامه اپل این پتانسیل را داشت که بر یوتیوب مانند سایر برنامه های رسانه اجتماعی ویدیویی تأثیر بگذارد.
درآمدهای Google تحت تأثیر مشکلات قانونی قرار نگرفته است. به نظر نمی رسد که پرونده های حقوقی اخیر و جنجال هایی که در مورد عدم مهر و موم اسناد در آن موارد وجود داشته باشد، به درآمدهای شرکت یا استفاده از محصولات آنها آسیبی وارد نمی کند. این جنجالها شامل ادعاهایی مبنی بر اینکه این شرکت صفحات غیرAMP را خنثی کرده است، که «مدعی شد عملکرد وب تلفن همراه را به طور چشمگیری بهبود میبخشد، زمانی که در سال 2015 راهاندازی شد، در واقع طرحی برای وادار کردن ناشران به استفاده از این قالب به منظور محدود کردن دلارهای تبلیغاتی بود. برای مبادلات تبلیغاتی خودش خرج نمی شود.» بعلاوه، سابقه تبانی ادعایی با فیس بوک برای “کشتن پیشنهاد هدر” و اساساً جعل بازار تبلیغات به نفع غول های فناوری وجود دارد.
چرا ما اهمیت می دهیم. شان هالیستر برای The Verge گفت: «فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی گوگل در این تماس توضیح داد که در حالی که خریداران در حال بازگشت به فروشگاههای فیزیکی هستند، شرکت همچنین شاهد رشد قوی در جستجوهای خرید محلی» در همان زمان است. تبلیغکنندگان میتوانند انتظار داشته باشند که تغییر مستمر در استراتژیهای بازاریابی جستجوی محلی و همهکانالی را ببینند، بنابراین اگر هنوز در حال آمادهسازی نیستید، این چیزی است که باید برای استراتژی 2022 خود در نظر بگیرید.
در بخش پویایی قدرت، Search Engine Land قبلا چندین بار در مورد غولپیکری که گوگل تبدیل شده است، نوشته است. بسیاری از بازاریابان جستجو از حرکاتی که شرکت انجام داده است آگاه هستند (و از آن متعجب نیستند) و بسیاری معتقدند که ما فقط باید در این محیط کار کنیم زیرا کنترل لازم برای تغییر آن را نداریم. با این حال، ما هنوز هم میتوانیم از طریق بازخورد و بازخورد مداوم، از قدرت خود برای انجام کارهای خوب در صنعت استفاده کنیم